30-05 / 30-06 2022

Mijn mini Zaandam

Gamification

Opdracht

Het onderwerp van dit project: ‘Kies een stad met een probleem en los dit probleem op doormiddel van een app.’ Tijdens dit project was het belangrijk om te leren onderzoeken, te leren uitwerken en te kijken naar de mogelijkheden voor unieke ideeën. De app mag van alles worden, zolang het gekozen probleem van de stad wel opgelost wordt doormiddel van jouw app.

Ik heb gekozen voor de stad Zaandam. Het probleem wat ik bij deze stad heb gevonden, zijn de minderbedeelde gezinnen. Doormiddel van mijn app laat ik de kinderen van deze gezinnen op een leuke manier de dag doorbrengen, zonder dat het te veel geld kost. In de app maken zij kennis met gratis of goedkope uitjes, met als doel om jouw ‘mini Zaandam’ te verbeteren.

Opdrachtgever

Mediacollege Amsterdam & de stad

Doelgroep

Kinderen tussen de 10 en 18 jaar oud

Programma's

Verleende diensten

Onderzoek, huisstijl, ontwerp en klikbaar prototype

Onderzoek

Tijdens dit project zijn er 3 verschillende onderzoeken gedaan. Doelgroep onderzoek, onderzoek naar de opdracht/opdracht gever en concurrentie onderzoek.

Styleboard

Nadat ik onderzoek heb gedaan, heb ik een styleboard gecreëerd met inspiratie uit Zaandam, waaronder kleuren en typografie, om de app een sterke connectie met de stad te geven.

Storyboards

Ik heb 2 storyboards gemaakt, deze vertellen de reis van de gebruiker van het probleem tot aan de oplossing. Storyboard 1 gaat over het voor het eerst gebruiken van de app. Storyboard 2 gaat over het vaker gebruik van de app.

Prototype

Binnen 4 weken heb ik gewerkt aan het prototype. Ik heb er voor gekozen om de app mobiel landscap te maken, dit past beter bij de game.

Tussendoor heb ik nog een aantal testen gedaan met de doelgroep en deze feedback punten verwerkt in het eindresultaat.

Andere projecten

Buckler

Breng een product wat niet meer te verkrijgen is weer op de markt doormiddel van een one-pager.

Kompasloos

Het maken van  een website voor een podcast over reizen met een teaservideo en engagement products.

Van provo’s tot krakers

Maak een interactieve app over de provo’s en krakers voor basisscholieren tussen 10 en 12 jaar oud.

Scroll naar boven