Het onderwerp voor dit project is het ontwikkelen van een app voor de gekozen doelgroep. Tijdens dit project is het belangrijk om te leren over spelenderwijs leren, samenwerken, testing en digitaal realiseren. De app mag zijn eigen vorm krijgen, zolang deze wel gaat over spelenderwijs leren.
Dit project is een samenwerkingsproject, samenwerken met een medestudent. Voor dit project hebben wij het onderwerp studie gekozen. Een app voor middelbare scholieren die jou leert en stimuleert om te plannen en tegelijkertijd leren voor toetsten op een interactieve manier.
Doelgroep onderzoek: Wie is mijn doelgroep? Welke interesses hebben zij? Wat zijn de kwaliteiten en valpunten? Waar houden ze van?
Persona: Wat zijn de behoeftes, doelen, frustraties, zijn verhaal en wat zijn de problemen en hoe deze oplossen kunnen worden doormiddel van de app.
Styleboard
Wij hebben gekozen voor het thema ruimte. Hier hebben we ook de kleuren, typografie, illustraties en vormen op uit gekozen. De uitdaging is om het wel in de stijl van de doelgroep te houden.
Logo & Naam
De naam van de app heb ik bedacht. Deze naam is ontstaan vanuit, ‘plan het’ en ‘planeet’. Dit samen gevoegd word Plann’t.
Prototype
Mijn medestudent en ik hebben de taken verdeeld over het prototype wat heeft geleid tot dit eindresultaat. Tussendoor hebben we ook getest met de doelgroep en de feedback punten verwerkt in het ontwerp.
Ander projecten
Mijn mini Zaandam
Kies een stad + probleem en los deze op doormiddel van een app.
Bekijk het project
Stage
5 maanden stage lopen bij een bedrijf naar keuze, zie al het gemaakte stage werk hier.
Bekijk het project
Buckler
Breng een product wat niet meer te verkrijgen is weer op de markt doormiddel van een one-pager.
Bekijk het project